Storytelling: Branding i praksis
Mennesket er skabt til at forstå verden gennem historier; gode historier engagerer, inspirerer, og gør jeres brand mindeværdigt, hvilket fører til større mental tilgængelighed.
Al data peger nemlig på, at vi køber de brands, vi husker.
Her arbejder vi ofte med:
Få en uforpligtende gennemgang af din virksomhed
Vi investerer én time*, med en forhåbning om at vi sammen får talt os varme på udfordringen og hinanden.
Fortæl en historie
Storytelling i markedsføring handler om at bruge fortællinger til at kommunikere jeres brand og værdier på en engagerende måde. Det betyder, at I bruger historier til at fange opmærksomheden, vække følelser, og skabe en klar forståelse af, hvorfor jeres løsninger gør en forskel.
En god historie kan gøre tekniske produkter og komplekse services mere relevante og relaterbare for beslutningstagere og slutbrugere.
Er storytelling relevant for B2B?
Stærke brands bliver bygget på storytelling.
For B2B produktions- og industrivirksomheder, der ønsker at skille sig ud og skabe en stærk tilstedeværelse i markedet, er storytelling særligt relevant.
Når vi transformerer jeres budskaber fra at være produktcentrerede til at være kundeorienterede og inspirerende, begynder resultaterne at opstå.
Storytelling er især relevant, hvis I vil forvandle jeres tekniske ekspertise til noget, der føles værdifuldt og meningsfuldt for jeres målgruppe.
Tænk holistisk
Jeres storytelling skal dryppe ned i alle kommunikationskanaler, fra jeres hjemmeside og sociale medier til kundecases og præsentationer. Det kan være alt fra en engagerende video, der fortæller om jeres virksomheds historie, til blogindlæg eller testimonial video, der beskriver, hvordan jeres løsninger har hjulpet en kunde med at overvinde store udfordringer.
Det bruges også i salgsmateriale og kampagner, hvor en god historie kan gøre jeres budskaber mere overbevisende og dermed lette forståelsen.
Hvilken historie kan vi fortælle?
Der findes mange måder at bruge storytelling på; f.eks. brandhistorier, der forklarer, hvorfor jeres virksomhed eksisterer og hvad I kæmper for, eller kundehistorier, der fremhæver jeres løsninger i praksis.
Der findes også produktfortællinger, der gør tekniske detaljer mere levende, og medarbejderfortællinger, der giver jeres brand et menneskeligt ansigt. Vi hjælper med at finde den rigtige fortælling, der passer til jeres mål.
Alt dette kan vi tilmed samle i en content strategi.
Sådan masserer vi storytelling ind
Vi begynder med at forstå jeres brand, værdier, og de historier, der allerede findes i jeres virksomhed. Oftest med afsæt i en brandstrategi, som I allerede har eller som vi udvikler til jer.
Derefter udvikler vi en narrativ struktur, som kan bruges i jeres markedsføring. Vi skriver og producerer de historier, der skal til for at skabe en stærk og følelsesmæssig forbindelse til jeres publikum. Undervejs sikrer vi, at hver historie er skræddersyet til det relevante medie og kanal, så den skaber maksimal effekt.
Et udpluk af
Storytelling: Branding i praksis
cases
Kunden er helten
Virksomheder fristes ofte til at give sig selv helterollen i kommunikationen. Men fortællingen bliver særligt effektiv, når vi husker at kunden er helten. Find ud af hvordan I kan bidrage til deres fortælling og hjælpe dem med at overvinde den udfordring de har.
Vi mindsker kompleksitet
Storytelling gør det nemmere at forstå jeres produkt, service eller situation. I stedet for tørre facts og specifikationer, skaber en fortælling en kontekst, der gør teknisk indhold tilgængeligt, engagerende og nemmere at afkode.
Erfarne storytellers
Vi er specialister i at bruge storytelling til at gøre komplekse B2B-budskaber levende og engagerende. Vores erfaring med industrivirksomheder betyder, at vi forstår, hvordan man formidler teknisk viden på en måde, der vækker interesse og styrker jeres brand.
Byg lag på jeres brand
Vi skaber historier, der ikke kun fanger opmærksomheden, men også gør jeres virksomhed relevant og mindeværdig for jeres målgruppe. Sammen hjælper vi jer med at skabe fortællinger, der bygger bro mellem teknologi og mennesker.
Dyk ned i de øvrige
services
Branding er kunsten at forme opfattelser og følelser, mens identitet gør det nemt for målgruppen at genkende jer. Dette fundament kan vi støbe eller styrke, således vores fælles afsæt er stærkt, når jeres budskaber skal møde verden.
Kommunikationsindsatser skal bidrage til at I når jeres forretningsmål – men det gør vi kun, hvis vi formår at kommunikere på en måde, der giver modtageren lyst til at lytte. Det kræver et strategisk blik på kommunikationen.
Video er et effektivt redskab, når målgruppen skal tages på en rejse ind i jeres brandunivers. Med 1000+ produktioner gennem et årti, ved vi hvordan man forener den gode fortælling med sikker eksekvering. Fra idéudvikling til færdig produktion.
Vi deler viden, der rykker ved jeres perspektiver og know-how. Indholdet kan skræddersyes til netop jeres case, uanset om emnet er brandstrategi, strategisk kommunikation eller videoproduktion. Vi afholder løbende faglige events.