Strategisk kommunikation
Stærke fortællinger er svære at ignorere – og endnu sværere at udvikle. Målet er først og fremmest at skabe fortællinger, som griber og fastholder opmærksomheden.
Her arbejder vi ofte med:
Analyse, konceptudvikling, storytelling, kanalstrategi, brainstorms, kampagneplanlægning, content marketing
Få en uforpligtende gennemgang af din virksomhed
Vi investerer én time*, med en forhåbning om at vi sammen får talt os varme på udfordringen og hinanden.





Når kommunikation skal skabe forretning
Bag ethvert stykke kommunikation findes et budskab – og netop dét budskab, hjælper vi med at give luft under vingerne.
Kommunikationsindsatser skal bidrage til at I når jeres forretningsmål, men det gør vi kun, hvis vi formår at kommunikere på en måde, der giver modtageren lyst til at lytte.

Vær svær at ignorere
Et brands fornemmeste opgave, er at blive bemærket. Det bliver man ikke ved at gøre som alle andre.
Ingen industri er for støvet, og intet produkt er for kedeligt til kreativ kommunikation. Vi tror endda på, at særligt de ‘tunge’ industrier, kan vinde terræn ved at benytte kommunikation, som bryder industri-normer.
Det betyder dog ikke at al kommunikation, skal være skørt eller sjovt. Men vi skal som minimum sigte efter at de ressourcer, vi kaster efter marketing, udnyttes optimalt.
Sagt enkelt: Det handler om at omsætte forretningsmål til kommunikationsmål. Det gør vi ved at researche på forbrugeren, kategorien, kulturen og koble disse indsigter med jeres virksomhed.

Fra tænkeboks til forretningsskabende ideer
Når en idé skal løse en forretningsudfordring, kræver det at vi sætter stemningen. Der er dog mindre rødvin og stearinlys – og mere kreativt fokuseret hjernegymnastik i denne kontekst. Det handler om at stille dumme spørgsmål, fordi vi ved at ingen spørgsmål er dumme. Vi skal åbne sluserne og tømme hovederne for ideer og strøtanker, som vi så kaster på tværs i lokalet og støber nye ideer ud fra.
Når idérummet er fyldt, skal de trykprøves, og kun de stærkeste vælges til. Her balanceres ofte mellem de ‘sikre’ ideer, som potentielt drukner i opmærksomheds-ræset og de mere kuriøse indfald, som trækker jer ud af komfortzonen. Løsningen bliver ofte fundet et sted midt imellem.

Sådan arbejder vi med Strategisk Kommunikation
Bag forretningens problem ligger der et menneskeligt problem. Dette problem skal belyses korrekt og valideres, før denne øvelse, bliver givende.
Med et enighed om at det er det rigtige problem, vi søger at løse, kan vi begynde at grave efter menneskelige indsigter, som kaster nyt lys på problemet. Det kunne f.eks. formuleres som: "Mange tænker XX er YY – men faktisk er det ZZ". Der er mange måder at formulere en indsigt på, men vigtigst af alt, skal den tvinge os til at give problemet et twist, som ingen forudså.
Herefter afsøger vi hvilke fordele virksomheden har for at møde indsigten og løse problemet.
Til slut skriver vi det skarpt og enkelt, så det bliver nemt omsætteligt for organisationen.
Et udpluk af
Strategisk kommunikation
cases





Dyk ned i de øvrige
services
Branding & Identitet
Branding er kunsten at forme opfattelser og følelser, mens identitet gør det nemt for målgruppen at genkende jer. Dette fundament kan vi støbe eller styrke, således vores fælles afsæt er stærkt, når jeres budskaber skal møde verden.
Strategisk kommunikation
Kommunikationsindsatser skal bidrage til at I når jeres forretningsmål – men det gør vi kun, hvis vi formår at kommunikere på en måde, der giver modtageren lyst til at lytte. Det kræver et strategisk blik på kommunikationen.
Videoproduktion
Video er et effektivt redskab, når målgruppen skal tages på en rejse ind i jeres brandunivers. Med 1000+ produktioner gennem et årti, ved vi hvordan man forener den gode fortælling med sikker eksekvering. Fra idéudvikling til færdig produktion.
Kurser & oplæg
Vi deler viden, der rykker ved jeres perspektiver og know-how. Indholdet kan skræddersyes til netop jeres case, uanset om emnet er brandstrategi, strategisk kommunikation eller videoproduktion. Vi afholder løbende faglige events.