Få en uforpligtende gennemgang af din virksomhed
Vi investerer én time*, med en forhåbning om at vi sammen får talt os varme på udfordringen og hinanden.
Hvad er en reklamefilm?
En stærk reklamefilm er en investering i opmærksomhed, troværdighed og relationer – og den gør dit brand til et, som folk husker og vælger.
Det er en målrettet fortælling, der kombinerer kreativitet og strategi for at præsentere jeres virksomhed, produkt eller budskab.
Reklamefilm er korte, effektfulde og skabt til at fange opmærksomheden på tværs af platforme – fra sociale medier til tv.
Oftest vil man se en stærk indsats på en kanal, hvorefter man versionerer budskabet på tværs af ens marketingmix.
Det kan være downcuts på SoMe eller i ens retargeting, for at sikre at målgruppen bliver eksponeret for budskabet nok gange, til at det reelt hænger ved.
Reklamefilm - hvornår skal vi bruge dette?
Reklamefilm spiller på højeste fællesnævner og er et af de senere skridt man vil tage i ens contentproduktion.
Det er ikke for at tale konceptet ned, men det kan være svært at omsætte en reklamefilm til værdi, såfremt man ikke allerede har en contentstrategi eller har prioriteret at lave eksempelvis en virksomhedspræsentation, kampagnevideo eller en profilfilm.
Hvordan skal vi bruge en reklamefilm?
Reklamefilm gør sig godt i et push setup.
Ideelt set skaber man et setup, hvor man kan skubbe filmen ud til målgruppen, om det så er på TV, betalt annoncering eller i en biograf.
Vi skal sikre at ressourcerne investeret har en effekt og dette gøres, ved at prioritere leveringen af reklamefilmen.
Hvilke typer af reklamefilm kan man lave?
Reklamefilm kan tage mange former afhængigt af din virksomheds behov og mål.
Det kan være produktfokuserede film, der fremhæver et specifikt produkts unikke fordele.
Brandingfilm, der fortæller virksomhedens historie og styrker dens identitet.
Kampagnefilm bruges ofte til at skabe opmærksomhed omkring særlige initiativer eller budskaber,
mens rekrutteringsfilm giver potentielle medarbejdere et indblik i virksomhedens kultur og værdier.
Animationsfilm er en effektiv løsning, når komplekse ideer skal formidles på en visuelt engagerende og letforståelig måde.
Processen for reklamefilm
Processen for en reklamefilm er meget lignende processen for en generel videoproduktion.
Differentieringen ligger i budskab og vinkel på indholdet.
Oftest ser man en reklamefilm, som presser på en en generel agenda eller søger at skabe awareness.
En reklamefilm vil ikke være en generel indflyvning på jeres virksomhed eller fortælle jeres medarbejderes historier.
De vil som oftest være drevet mere af storytelling som fortælleteknik, end af de mere autentiske og dokumenterende greb.
Et udpluk af
Reklamefilm
cases
Indsigt
Vi kombinerer kreativitet med dyb indsigt i B2B-kommunikation for at skabe reklamefilm, der både engagerer og leverer resultater.
Det er ikke nok blot at komme med et kamera, det kræver desværre lidt indsigt i jeres niche.
Platformsvalg
Vi har talt om, at det er vigtigt at tale til den rette målgruppe, når man producerer en reklamevideo. Et andet faktum er også, at det er vigtigt at sende reklamefilmen ud på de rette platforme. Når vi har foretaget en analyse af din målgruppe, vil vi også meget lettere kunne gennemskue, hvad den rette platform for din reklamefilm er. Der er ingen grund til at satse på facebook, hvis din målgruppe mestendels befinder sig på Youtube eller Instagram. Vi har stor erfaring i netop platforme, og derfor kan vi vejlede dig til, hvilken strategi vi skal benytte os af, når vi lancerer din reklamefilm.
Hvad koster det?
Ønsker du en pris på reklamevideo, skal vi selvfølgelig kende omfanget af dit projekt.
Vores reklamefilmspriser varierer fra kunde til kunde, men du kan vide dig sikker på, at vores priser altid er nøje afstemt med de ydelser, vi leverer til dig. Essensen er økonomisk bæredygtig kreativitet og vores samarbejde bliver kun kortvarigt, såfremt vi ikke skaber succes for jer.
Processen
Vi håndterer hele processen fra idé til distribution, så du kan fokusere på din forretning.
Dyk ned i de øvrige
services
Branding er kunsten at forme opfattelser og følelser, mens identitet gør det nemt for målgruppen at genkende jer. Dette fundament kan vi støbe eller styrke, således vores fælles afsæt er stærkt, når jeres budskaber skal møde verden.
Kommunikationsindsatser skal bidrage til at I når jeres forretningsmål – men det gør vi kun, hvis vi formår at kommunikere på en måde, der giver modtageren lyst til at lytte. Det kræver et strategisk blik på kommunikationen.
Video er et effektivt redskab, når målgruppen skal tages på en rejse ind i jeres brandunivers. Med 1000+ produktioner gennem et årti, ved vi hvordan man forener den gode fortælling med sikker eksekvering. Fra idéudvikling til færdig produktion.
Vi deler viden, der rykker ved jeres perspektiver og know-how. Indholdet kan skræddersyes til netop jeres case, uanset om emnet er brandstrategi, strategisk kommunikation eller videoproduktion. Vi afholder løbende faglige events.