Profilfilm
En profilfilm er et af de mest effektive værktøjer til at formidle jeres virksomheds DNA. Når man lykkedes med en profilfilm, så skaber vi ikke blot indhold - vi skaber en fortælling som positionerer jer i markedet og synliggør jeres værdier, styrker og ikke mindst ambitioner.
Her arbejder vi ofte med:
Markedsstrategi
Positionering
Videoproduktion
Få en uforpligtende gennemgang af din virksomhed
Vi investerer én time*, med en forhåbning om at vi sammen får talt os varme på udfordringen og hinanden.
Hvad er en profilfilm?
En profilfilm er en kort og strategisk video, der giver et indblik i jeres virksomhed og virksomhedens kerneværdier.
Den bør indeholde dele af historien omkring jer, jeres kultur og jeres mission og vision.
Alle sammen elementer, der skaber et klart billede af, hvem I er, og hvad I står for.
Den kan serveres som en perfekt introduktion til virksomheden og bør eksistere som en del af jeres marketingmix, i jeres digitale tilstedeværelse.
Hvad enten det er på hjemmesiden, sociale medier eller messer.
Hvornår er en profilfilm relevant?
Profilfilm er for virksomheder, der ønsker at kommunikere deres identitet på en måde, der skaber varig værdi.
Den er særlig relevant for B2B-virksomheder, hvor der ofte er brug for at forklare komplekse services eller bygge relationer i en professionel kontekst.
Uanset om du er en startup med behov for at positionere dig på markedet, eller en etableret virksomhed, der ønsker at styrke dit brand, kan en profilfilm være det ideelle værktøj.
Hvordan bruges en profilfilm?
Profilfilm eller profilvideo kan anvendes bredt på digitale platforme og i fysiske præsentationer. De fungerer godt på virksomhedens hjemmeside som en introduktion til besøgende, på sociale medier for at skabe engagement eller som en del af din messestand for at tiltrække opmærksomhed. Der er visse ligheder mellem en profilfilm og en præsentationsvideo hvor man dog ofte ser en præsentationsvideo være mere kompleks og favnende.
Profilfilm kan også indgå i præsentationer til potentielle samarbejdspartnere eller i rekrutteringskampagner for at vise, hvad der gør din virksomhed til noget særligt.
Hvilke typer af profilfilm eksisterer?
Som oftest vil man gøre brug af flere videotekniske greb, når man producerer en profilfilm.
Man vil gerne inkludere medarbejdere og deres historier, for at fremhæve virksomhedskulturen gennem personlige fortællinger.
Man vil gerne fremvise jeres teknologier eller løsninger, der adskiller jer fra konkurrenterne.
Ideelt set validerer man teknologier og løsninger, gennem kundefortællinger og den succes I har skabt i samarbejde med dem.
Processen i profilfilm
For at skabe en relevant og seværdig profilfilm, er vi nødt til at undersøge hvad der gør jeres virksomhed til den der er og hvor jeres forcer ligger.
Det nytter ikke noget at skabe en fortælling, som ikke eksisterer når man graver et spadestik dybere.
Dernæst handler det om at tage jeres unikke position og tolke denne i en fortælling, som skaber værdi for målgruppen.
Her vil man gøre brug af flere greb som går igen, fra eksempelvis virksomhedsfilm eller profilvideoer.
Et udpluk af
Profilfilm
cases
Strategi og kreativitet
Hos Absent Wall kombinerer vi kreativitet og strategisk forståelse for at skabe profilfilm, der efterlader et varigt indtryk hos målgruppen.
Det er desværre ikke nok, blot at fortælle en god historie.
Det handler om at undersøge hvordan jeres målgruppe opfatter jeres værdiskabelse for dem og iscenesætte dette.
Spiseligt og seværdigt
Med vores erfaring inden for B2B-virksomheder ved vi, hvordan vi formidler komplekse budskaber på en enkel og engagerende måde.
Det handler om at gøre det komplekse spiseligt og samtidig seværdigt.
Inviter kunderne indenfor
En god profilfilm formår at fortælle jeres kernefortælling på en dragende måde.
Vi giver dig muligheden for at invitere dine kunder ind i din virksomhed på en måde, der både er nem og overskuelig for dem.
Storytelling
Din idé og vision for profilfilmen er selvfølgelig omdrejningspunktet, men vi tilbyder altid gode råd og ekspertise.
Sammen skaber vi en profilfilm, der vil eksponere din virksomhed med levende storytelling.
Dyk ned i de øvrige
services
Branding er kunsten at forme opfattelser og følelser, mens identitet gør det nemt for målgruppen at genkende jer. Dette fundament kan vi støbe eller styrke, således vores fælles afsæt er stærkt, når jeres budskaber skal møde verden.
Kommunikationsindsatser skal bidrage til at I når jeres forretningsmål – men det gør vi kun, hvis vi formår at kommunikere på en måde, der giver modtageren lyst til at lytte. Det kræver et strategisk blik på kommunikationen.
Video er et effektivt redskab, når målgruppen skal tages på en rejse ind i jeres brandunivers. Med 1000+ produktioner gennem et årti, ved vi hvordan man forener den gode fortælling med sikker eksekvering. Fra idéudvikling til færdig produktion.
Vi deler viden, der rykker ved jeres perspektiver og know-how. Indholdet kan skræddersyes til netop jeres case, uanset om emnet er brandstrategi, strategisk kommunikation eller videoproduktion. Vi afholder løbende faglige events.