kommunikationsstrategi
Det handler ikke om at råbe højest – det handler om at sige det rigtige. Vi skaber strategier, der gør din kommunikation seværdig, mindeværdig og svær at ignorere. Fordi vi ved, at din målgruppe er ligeglad, indtil du giver dem en grund til ikke at være det.
Her arbejder vi ofte med:
Få en uforpligtende gennemgang af din virksomhed
Vi investerer én time*, med en forhåbning om at vi sammen får talt os varme på udfordringen og hinanden.
Klar retning for kommunikationen
En kommunikationsstrategi sikrer, at alle dine budskaber arbejder sammen for at skabe en sammenhængende fortælling. Det er ikke bare fine ord og slogans – det er et strategisk værktøj, der hjælper dig med at bygge et brand, folk kan forholde sig til.
Vi sikrer, at hver kontakt med din målgruppe forstærker, hvem du er, og hvorfor du betyder noget.
Hvem har brug for en kommunikationsstrategi?
Kommunikationsstrategi er for virksomheder, der vil mere end blot at være synlige. Det er for dem, der ønsker at skabe reelle forbindelser med deres målgruppe og flytte deres opfattelse og adfærd til jeres fordel. Den er for virksomheder, der har brug for at sikre, at deres budskaber rammer beslutningstagere, teknikere eller indkøbsansvarlige på den mest indflydelsesrige måde.
Hvis din kommunikation skal gøre en forskel – er en kommunikationsstrategi vejen frem.
Budskaber strømlines
Kommunikationsstrategien bruges på tværs af alle jeres kontaktpunkter, fra jeres website og sociale medier til e-mails og salgsmateriale.
Den hjælper med at målrette og tilpasse kommunikationen til de forskellige stadier af kunderejsen. Strategien sikrer, at jeres budskaber er relevante og differentierede, uanset om de bruges i intern kommunikation, PR-indsatser, eller markedsføringskampagner. Særligt stærkt er det, når kommunikationen tager afsæt i brandstrategien.
Variabler, vi arbejder med
Vi arbejder med mange former for kommunikationsstrategi – fra brandstrategier, der definerer din kernefortælling, til kampagnestrategier, der skaber kortsigtede resultater. Internt fokuserer vi på at skabe klarhed og engagement blandt medarbejdere.
Eksternt sørger vi for, at dine budskaber skaber genklang og får folk til at huske dig.
Alt, vi gør, er skræddersyet til din virkelighed.
Sådan skaber vi en kommunikationsstrategi
Vores proces starter med en dybdegående analyse af jeres eksisterende kommunikation og forståelsen af jeres målgruppe. Vi definerer mål, budskaber, og kanaler, der skal bruges til at optimere jeres kommunikation.
Herefter udvikler vi en handlingsplan, der beskriver, hvordan jeres strategi skal implementeres. Vi sikrer løbende optimering og måler resultaterne for at justere kommunikationen efter behov.
Definer formål
Spørg jer selv; Hvad er formålet med kommunikationen, hvad ønsker I at opnå og hvad vil I gerne sige? Det er nærliggende at sige, at målet er at vækste økonomien – men hvordan, konkret, skal kommunikationen spille en rolle med at gøre netop det?
Forstå målgruppen
Kommunikationen vil variere betydeligt, alt efter hvilken industri og hvilket formål kommunikationen har – eksempelvis hvorvidt vi skal tiltrække unge medarbejdere eller gøre os attraktive for industrivirksomheder. Segmentering er en hjælp.
Styr på tonen
Ét er at vide hvem vi vil tale til – noget andet er at vide hvordan vi taler til dem effektivt og tillidsvækkende. Her er det logisk at skele til brandstrategien eller brand guiden, hvori man ofte har defineret en tone of voice guide.Formår vi at tale kompetent og præcist, så kan vi skabe resultater.
Situationsfornemmelse
Der er forskel på at have et strategisk fokus på at skabe videnstungt indhold, med virksomheden som afsender, eller en mere personlig tilgang, hvor nøglemedarbejdere agerer personligt talerør. Og hvem er egentlig det rette talerør at bruge?Laver vi nyhedsbreve, blogindlæg eller artikler? Alt dette skal nøje overvejes.
Dyk ned i de øvrige
services
Branding er kunsten at forme opfattelser og følelser, mens identitet gør det nemt for målgruppen at genkende jer. Dette fundament kan vi støbe eller styrke, således vores fælles afsæt er stærkt, når jeres budskaber skal møde verden.
Kommunikationsindsatser skal bidrage til at I når jeres forretningsmål – men det gør vi kun, hvis vi formår at kommunikere på en måde, der giver modtageren lyst til at lytte. Det kræver et strategisk blik på kommunikationen.
Video er et effektivt redskab, når målgruppen skal tages på en rejse ind i jeres brandunivers. Med 1000+ produktioner gennem et årti, ved vi hvordan man forener den gode fortælling med sikker eksekvering. Fra idéudvikling til færdig produktion.
Vi deler viden, der rykker ved jeres perspektiver og know-how. Indholdet kan skræddersyes til netop jeres case, uanset om emnet er brandstrategi, strategisk kommunikation eller videoproduktion. Vi afholder løbende faglige events.